Vragenrondje

Wat vond je van het verhaal van Jef Staes?

Tijdens de pauze vragen wij bezoekers van de Conferentie VO2020 Werkt "Wat vond je van het verhaal van Jef Staes?"

“Overtuigend en verfrissend. Ik geloof zijn verhaal. Een mooie pakkende metafoor... Ik wil geen schaap zijn! Het is grappig, ik ben zelf inderdaad ‘2D’. Zo ben ik opgeleid. Ik stel best prijs op een functieprofiel, moet ik bekennen. Ik vind het fijn om te weten waar ik me nog kan verbeteren. Waar zijn verhaal me op wijst is dat ik manieren moet vinden om mensen op mijn school die ‘3D’ zijn te faciliteren. Om die de ruimte te geven. Dat zet me aan het denken.”

Harald Odinga
Helicon Opleidingen

“Wat ik uit zijn verhaal haal is ‘denk in kansen en mogelijkheden’. Kijk naar de kansen, en niet naar de beperkingen. Ga uit van wat er aan vermogen op scholen rondloopt en spreek dat aan. Er is echt veel te winnen als we de school zien als permanent lerende organisatie. Hij zet zijn boodschap wel stevig neer, dat moet gezegd...”

Cecile Mutgeert
Project Leerling VO2020

“Prima presentatie. Van 2D naar 3D. Het klopt, je loopt met het onderwijs constant achter de feiten aan. Hij heeft helemaal gelijk! We moeten als school ons aanbod meer differentiëren en beter afstemmen op de leerling. Dat is ook mijn zoektocht, om dat te realiseren.”

Adrie Krielaart
Edudelta onderwijsgroep

“Heel prikkelend! Hij zet in zijn analyse veel op losse schroeven. Hij heeft gelijk... maar... de omslag naar de dagelijkse realiteit is lastig. Om zijn inzicht te vertalen naar de schoolpraktijk... ik zie de chaos al ontstaan! De bedoeling van zijn verhaal is om je aan het denken te zetten. Om dat beeld van die revolutie, en van onze omgang daarmee, in ons hoofd te krijgen. Dat is goed gelukt.”

Carin Veringa
Gymnasium Juvenaat
Richard Derks
Voeg toe aan selectie