Wat verwacht u van vandaag?

Onze reporter Renske staat bij de ingang en vraagt aan bezoekers wat ze van de dag verwachten.

“Ik hoop een goede blik op de toekomst te krijgen. Dit voelt als een momentum: een ogenblik in de tijd met ingrijpende verandering. We zijn nog niet klaar voor de toekomst. Digitalisering en maatschappelijke problemen als individualisering vragen om een andere aanpak. Dan moet je denken aan maatwerk en gepersonaliseerd leren. Ik hoop vandaag geïnspireerd te raken, nieuwe ideeën aangereikt te krijgen.”

Edwin Simons
OVO Zaanstad

“Ik wil graag meer inzicht in de manier van toetsing in het onderwijs. Richt je je op de eindtoets of zorg je voor tussentijdse toetsen? Mijn voorkeur gaat uit naar deze tussentijdse toetsen: de formatieve toetsen. Dat lijkt me beter dan pas aan het einde te kijken hoe een leerling het heeft gedaan. Maar hoe pak je die tussentijdse toetsen aan? Hoe geef je het vorm in het team?”

Bas van den Biggelaar
Sondervick College Veldhoven

“Ik werk al veertien jaar in het onderwijs en wil de HR graag op een strategische manier verder brengen. Ik heb bewust voor twee workshops gekozen waarbij het leidinggeven in het onderwijs centraal staat. Hoe zorg je voor een goede begeleiding? En wat vraagt het van professionele docenten? Ik hoop veel ervaringen uit te wisselen.”

Monique Branderhorst
Directeur HR van Stichting Chr. Voortgezet Onderwijs


“Ik zou graag willen dat ik de docenten in mijn team meer kan motiveren zich uit te spreken. Dat ze meedenken hoe we veranderingen in de organisatiestructuur kunnen doorvoeren. Dat vraagt om tijd en ontwikkeling. Hoe gaan we dat doen? De belangrijkste vraag waarop ik een antwoord hoop te krijgen: hoe zet je mensen in hun kracht? Ik wil goed kijken naar de competenties van de mensen uit mijn team, wat hun mogelijkheden zijn. Ik hoop vandaag weer een stap vooruit te maken.”

Rosalie de Koning
Teamleider vmbo, Kempenhorst College Oirschot

“Hoe kan ik mijn team motiveren om zelf verantwoordelijkheid te nemen? Daar ligt mijn interesse. Wij zijn een kleine vooropleiding met 214 leerlingen voor het conservatorium en de dansopleiding. Bij ons werken veel parttimers, ieder met zijn eigen verantwoordelijkheden. Het is een zelfsturende organisatie, waarbij niet alles vanuit de directie wordt geregeld. Hoe zorg ik ervoor dat iedereen uit het team op een zo kort mogelijke termijn zelfstandig kan functioneren?”

Sander Tetteroo
Directeur, havo vwo voor muziek en dans
Voeg toe aan selectie